Sidor

måndag 29 april 2019

Måndag den 29/4


Hej!
Den här veckan (v.18) är eleverna lediga på onsdag den 1 maj. För övrigt är det en vanlig vecka.
Nästa vecka (v.19) är det Np i matematik måndag och onsdag. Det kommer inte att vara någon hemkunskap eller språkval den veckan.

Mvh

Ulrik

torsdag 11 april 2019

Fredag den 12/4


Hej!

En härlig vecka har vi haft med friluftsdagar blandat med lite nationella prov. Eleverna jobbade på bra med sina prov och de börjar nu bli mer och mer vana med provsituationer. Det är ju något som ökar på högstadiet så det känns bra att de har börjat vänja sig med det. Idag ska vi ju på Långberget och det blir säkert en härlig dag det också.

Här kommer det några försenade bilder från påskvandringen nästa vecka:

Ha ett fint påsklov!

Mvh

Ulrik



torsdag 4 april 2019

Friluftsdag i Måttsund

Hej!

Glada nyheter! På tisdag den 9/4 åker vi till Måttsund för att ha friluftsdag.
För information klicka här .

Har ni frågor så hör gärna av er: ulrik.svensson@skol.lulea.se

Mvh

Ulrik

tisdag 2 april 2019

Nationella prov i engelska

Hej!

Idag hade vi en härlig dag i Kyrkbyn där vi gick på påskvandring och fick lära oss en hel del om påsken men också omkyrkan, Kyrkbyn och världsarvet.

På måndag och onsdag nästa vecka kommer det att vara Nationella prov i engelska.

På måndag så gör eleverna delproven Läsförståelse och hörförståelse. Det ena provet kommer att vara innan lunch och det andra efter. Eleverna har därför ingen Hkk den dagen.

På onsdagen så gör eleverna provet som handlar om att skriva på engelska. De kommer att ha språkval som vanligt den dagen.

Föräldrainformation hittar ni här.

Hör gärna av er om ni har några funderingar. ulrik.svensson@skol.lulea.se

Måndag är sista dagen för "trygghetsblanketterna" att lämnas in för då åker jag till Bergs för att hjälpa till med att bilda de nya klasserna inför högstadiet.

Mvh

Ulrik

lördag 30 mars 2019

Hej

Veckan som har gått har vi jobbat på bra i klassrummet. På svenskan håller vi just nu på att jobba med våra minoritetsspråk, vi jobbar med stavning och skriver berättelser. På matten har vi tränat inför provet med lite blandade uppgifter. På engelskan har vi tränat på att skriva men även läsförståelse.

Jag har i veckan delat ut ett papper från Bergsskolan där elever och vårdnadshavare tillsammans med sina barn fyller i det och sedan lämnar in det till mig i ett stängt kuvert. Där kan man bla skriva upp vilka elever man känner sig trygg med och vilka man arbetar bra med. Det här gör man inför klassindelningen till högstadiet. Har ni några frågor på det så hör gärna av er. ulrik.svensson@skol.lulea.se

Nästa vecka:

På idrotten kommer eleverna vara ute och leka lekar så de behöver ha med sig utekläder.

Måndag: matteprov, idrott
Tisdag: Vi åket till Kyrkbyn för att gå på påskvandring. Jag har beställt mat (pastasallad) från Sven så eleverna behöver ha med sig en "matlåda" hemifrån som de kan sätta maten i.
Onsdag: språkval, idrott

Mvh

Ulrik

tisdag 26 mars 2019

Brev från vår rektor.

Hej!

Här kommer ett informationsbrev från vår rektor Karin.

Mvh

Ulrik

tisdag den 26/3


Hej!
I samråd med eleverna har jag bestämt att det blir ett muntligt NO förhör på området "rörelse och kraft" torsdag v. 15. Vi kommer att träna till det i skolan men de som vill får även ta hem och träna. 
Mvh
Veronica