Sidor

lördag 15 december 2018

Fredag den 14/12

Hej!

Eleverna gjorde 2 superbra Luciaframträdanden i torsdags, först på skolan och sedan på äldreboendet. Mycket bra jobbat!
För övrigt har veckan kantats av prov och träning till just Luciatåget.

Nästa vecka kommer jag att meddela eleverna deras betyg i mina ämnen (sv, eng, och ma).
Betygen kommer sedan att skickas hem med post under lovet.




Ha en fin helg!

Mvh

Ulrik

fredag 7 december 2018

Fredag den 7/12

Hej!

En härlig arbetsvecka där eleverna har jobbat på bra och vi har haft flera prov bla engelska hör och läsförståelse och matematikprov. Så nu har vi alla jobbat ihop till en skön helg.
Hoppas så många som möjligt tar vara på vintervädret och gör roliga vinteraktiviteter.

På fredagar har eleverna fått ha en innerast på lunchen då de har fått vara inne i gymnastiksalen och göra olika aktiviteter. Det är ingen lärare med dem under den tiden och idag så fungerade det inte så bra utan det resulterade i en del incidenter. Vi har pratat med dem i skolan idag och jag kommer att lyfta det igen på måndag. Fråga era barn om det som hänt, jag tror de flesta av dom är medvetna om sin del i det hela.
Vi kommer inte att avsätta någon personal som är med dem i gymnastiksalen utan ska de fortsätta vara där så måste de klara av att göra det på ett bra sätt, vilket jag tror de ska klara.

På torsdag är det Lucia så det är bra om eleverna tränar på sångtexterna hemma, alla har fått ett sånghäfte. Länkar till musiken till de flesta av sångerna finns här nedanför i texten.
08.30 är det Lucia i gymnastiksalen och 10.00 ska vi vara på äldreboendet.

Luciasången Santa Claus  Tänd ett ljus  Staffansvisan  Last Christmas


 vecka 50: No-prov
Onsdag 12/12: Lovdag, lärarna har k-dag (betyg och bedömning).
Torsdag 13/12: Lucia kl.8.30
                       Fredag 21/12: Sista dagen innan jullov.


Ha en trevlig helg!

Mvh

Ulrik

tisdag 4 december 2018

Samrådsprotokoll

Hej!

Det var ett felaktigt protokoll som lades ut från Samrådsmötet. Här kommer det riktiga.

Även Lucia-tiden blev fel den är 08.30

Mvh

Ulrik

fredag 30 november 2018

Hej!

Oj vad tiden går fort, bara några veckor kvar så är det dags för jullov.
Idag på morgonen har vi firat advent med hjälp av Sörbyakyrkan. Eleverna hjälpte till med sång och några elever från år 6 läste dikter.
De sista muntliga nationella proven gjordes idag och det är ju skönt både för elever och för mig som lärare.
Terminen är ju inte slut i och med det och det väntar fler prov i olika ämnen så det kommer att vara bra "träning" för dem inför framtiden och högstadiet.

Här hittar ni protokoll från samrådsmötet och information från rektorn till de föräldrar som har barn på fritids.

Projektet fortlöper och en del av eleverna har jobbat med sin "lyxsvit" som ni kan se på bilderna.


Info nästa vecka:
Måndag: Hkk
Onsdag: språkval
Fredag: Ma-prov och engelska läxa.

Kommande datum:
Vecka 50: No-prov
Onsdag 12/12: Lovdag, lärarna har k-dag (betyg och bedömning).
Torsdag 13/12: Lucia kl.8.00
                       Fredag 21/12: Sista dagen innan jullov.

Trevlig helg!

Mvh

Ulrik


onsdag 28 november 2018

söndag 25 november 2018

Vecka 48

Hej!

En intensiv arbetsvecka där eleverna jobbat på bra och vi har nu gjort klart de muntliga Np i sv och engelska och nu till veckan så är det dags för de muntliga Np i matematik.
I projektet har de arbetat med att skriva berättelser kopplat till någon form av naturkatastrof.
En läxa i engelska delades ut i fredags och jag lägger även ut den under läxfliken.

Torsdag 29/11: Halv k-dag, eleverna slutar efter lunch.
Fredag den 7/12: Ma.prov - material att träna på kommer att delas ut imorgon (måndag).
Onsdag 12/12: Lovdag, lärarna har k-dag.
Torsdag 13/12: Lucia kl.8.00
Fredag 21/12: Sista dagen innan jullov.

Mvh

Ulrik

fredag 16 november 2018

Fredag den 16/11

Hej!

Den här veckan har gått fort och vi har fått en hel del gjort i skolan. De flesta eleverna har gjort klart sina muntliga NP i svenska och engelska. Några elever har varit sjuka i veckan så de får göra proven när de är friska.
Nästa vecka så kommer eleverna träna att göra ett gammalt NP i matematik för att förbereda sig på det "riktiga".

Det väntar också en del "vanliga" prov under den tid som är kvar av terminen så det kommer att vara ett välbehövligt jullov när det kommer.

Jag har lagt ut en matteläxa på Nomp. Eleverna loggar in med användarnamn: 06förnamn06 och lösen: 06förnamn06 skulle det vara några problem med läxan så maila mig så ska jag försöka lösa det. Annars löser vi det till veckan.

Idag har eleverna fått göra Kahoot som ni kan se på bilden.

Nästa vecka:

Måndag: Hkk, idrott
Onsdag: Språkval och idrott

Kommande datum: 29/11 halv k-dag.

Ha en fin helg!

Mvh

Ulrik