Sidor

fredag 27 november 2015








                                 Hej alla!
I veckan har vi ritat bilder i från forntiden med
fadderbarnen och sett på film om forntiden. Filmen handlade om hur det var att leva på stenåldern när man var barn. Barnen började att jobba när de var 7 år och räknades som fullvuxna när de fyllt 12 år. I teknik har vi skapat kartor, och byggt upp skolan och närområdet. Vi har gjort en julkalender och ritat varsin bild. 


Trevlig helg önskar Sebastian och Isac!!



måndag 23 november 2015

Föräldrainformation!!
Kom i håg att vi slutar efter lunch i morgon tisdag.

fredag 20 november 2015

                  Hej alla där hemma!!!!                         

Vi har haft hemliga läxan, där vi skulle göra snälla uppdrag hemma. Vi har jobbat med matte. Vi har badat och haft musik. Vi har lärt oss mer om energier och hur man använder; sol-, vind- och vattenkraft. 

Vi har sett på film om stenåldern och lärt oss att de gjorde jakt -vapen av ben och senor. Och att de satte ut något som såg ut som korgar när de fiskade. Vi har jobbat med att förbättra varandras texter. Vi fick  kompisens text, och fick ge tips på hur texten kunde bli bättre. Vi tittade på stavningen och på meningarna, att det var stor bokstav och punkt i meningar.  Vi såg också på tidsföljden, så att man skrivit den rätt ex. dåtid och nutid.

Vi målade våra ljusstakar och satte glitter på dem, vi tänder dem nästa fredag, då vi firar 1: advent.












 

            Hälsningar Ludwig och Linnea.

     



                 Vi önskar er en trevlig helg!

tisdag 17 november 2015

Vill påminna er därhemma om att det är bad i morgon! (sista badet för denna termin)