Sidor

fredag 13 maj 2016

Föräldrainformation!

Nästa vecka på fredag åker vi till Vallen tillsammans med fadderbarnen(åk 1).
Vi åker på morgonen och är tillbaka ca 12.45.
Tänk på att skicka med barnen oömma kläder och kläder efter väder.

Hälsningar Maria M J

måndag 9 maj 2016

Terminens sista bad nu på onsdag 11/5.

Hej på er alla!
Jag vill nu tacka er för den tid som jag har varit rektor på Alviksskolan. Tiden har varit lärorik och vi har tillsammans utvecklat vår skola i en positiv riktning. Jag har nu fått ett erbjudande om ett uppdrag som rektor på Persöskolan och har tackat ja till detta erbjudande. Detta medför att jag kommer att avsluta mitt uppdrag på Alviksskolan när en ny efterträdare har utsetts och rekrytering för detta pågår. Då mitt nya uppdrag fortfarande är i kommunen så kommer jag att få följa er fortsatta utveckling tillsammans med er nya rektor. Det kan vara bra att skolan får in lite friskt blod som kommer in med nya tankar och idéer så att skolan får fortsätta att utvecklas. Jag återkommer med ytterligare information när rekryteringen är klar.
Jag önskar alla elever, personal och den nya rektorn lycka till i framtiden! 


Med vänliga hälsningar Peter Nordgren

fredag 29 april 2016

Hej alla föräldrar!
 I veckan har vi arbetat med 
engelska muntligt och lärt oss nya ord ex. going down = går ner  take=ta  trip=resa  open = öppen .
Tagit reda på fakta om byggnader i olika länder.
Tränat oss på att när man skriver berättande texter på att byta ut namnet och använda hon/han eller hennes /honom , så att det blir variation i meningarna. Med hjälp av en bild, funderat på vad texten kommer att handla om och att förstå en text genom att läsa mellan raderna. 
Att fresker är en slags målning av kalk. Vi har sett på film om Storbritannien. Vi har haft sv-nationella prov och skrivit berättelse med, början, handling och avslutning. I matte har vi arbetat med matteböcker och nomp. Vi har lyssnat på en text om hur det kan vara att komma från ett annat land.

Av Elin och Kevin, trevlig helg alla!

fredag 15 april 2016

                           Hej alla läsare!
I veckan har vi haft nationella prov. Vi har haft geografi där lärde vi oss om världsdelarna och om några kända byggnader. Vi har varit på badet och haft bokprat på biblioteket i Gammelstan. Vi fick bok tips om boken Valpspaning. 

Inför vecka 16
Vi kommer att ha två praktikanter hos oss denna vecka, det är Sanna Johansson(Robins storasyster) och Ebba Kallerhult.

Bokbussen kommer på torsdag den 21/4. 
Vi har idrott på torsdag,inneidrott! (Handduk + ombyte)

Trevlig helg önskar klass 3.

/Vanessa Westbom

måndag 11 april 2016

Föräldrainformation!

Vi badar på onsdag 13/4 och har ingen idrott på torsdag.

onsdag 6 april 2016