tisdag 17 november 2015
fredag 13 november 2015
Hej!!!!!!!!!!!
I veckan har vi arbetat i matte- boken.
Också har vi arbetat om Ulf stark och vi har fått veta att han är 71 år gammal.
Vi har bland annat haft idrott där vi gjorde bollkontroll och spelade basket.
Vi har haft musik där vi tränade på jul-sången.
Vi har bland annat skrivit i måndagsdag- boken
där man skriver om vad man gjort under helgen och ritar bild till.
Och så har vi ritat en tidslinje med våra fadderbarn.
Vi ska ha Bokcafé där vi ska berättar om böcker som vi har läst, som Ulf Stark har skrivit.
I veckan har vi inte varit i skolskogen( vi arbetade om forntiden tillsammans i skolan i stället).
onsdag 11 november 2015
fredag 6 november 2015
Hej alla läsare
I vekan har vi läst och sett på film om istiden,Och vi lärde oss att rullstenåsar och flyttblock har blivit till då.
Vi har lärt oss "enegiprincipen" energi kan aldrig förstöras bara förändras det finns lägesenergi och rörelseenergi.
Vi har haft musik och lärt oss en ny låt "nu väntar vi på julen".
I engelska har vi ritat och skrivit "my house ."
Vi har läst böcker av Ulf stark. Vi har varit till långberget och sett på spår i från istiden b.l.a isräfflor i stenarna.
Av: Elize och Kevin
Av: Elize och Kevin
måndag 2 november 2015
Hej alla läsare
Idag har vi sett på film om istiden. Och vi lärde oss att rullstensåsen, bildades då. Isen gjorde också isräfflor i stenarna. Stora flyttblock och grytor blev till. Den senaste istiden var för ca
20 000 år sedan. Det blir istid när jordens lutning förändras och banan runt solen blir avlång. Forskare tror att vi är på väg att få en ny istid men det tar ca 80 000 år innan isen blir tjock. Senast istiden var isen 3 000 meter.
av Vanessa och Frank
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




